Inclusief onderwijs

De Monnikskap, inclusief onderwijs op maat, is volop bezig met de overstap naar het Kandinsky College Nijmegen. In 2023 is de samenwerking met het Kandinsky College Nijmegen gestart om tot een zachte landing te komen. Het proces om tot nieuwbouw te komen, is gaande. Een hoogtepunt in 2023 was de première van de film ‘De Vriendschap’ over vriendschap tussen leerlingen met en zonder beperking.

Kengetallen

nu tot 2032

nog 800 leerlingen minder

2400 leerlingen minder

2015 tot nu

Demografische daling aantal leerlingen

Krimp regio

De regio Nijmegen heeft sinds 2015 te maken met een forse demografische daling van het aantal leerlingen. Sinds die tijd daalde het totale leerlingenaantal op de scholen van @voCampus met ongeveer 2.400 leerlingen. Op basis van demografische gegevens is de prognose dat het totale leerlingenaantal van @voCampus tot 2032 nog verder zal afnemen met 800 leerlingen. Na 2032 zal het leerlingenaantal weer toenemen. Gezamenlijk zullen we omgaan met de gevolgen die dit heeft voor onze scholen.

Solidariteit

nog 800 leerlingen minder

Krimp regio

Solidariteit

Solidariteit zien we terug in het handelen van de hele organisatie van @voCampus. We zijn solidair met leerlingen voor wie het allemaal niet vanzelf gaat. In 2023 is veel aandacht besteed aan passend onderwijs en het vergroten van kansengelijkheid. Tevens is in korte tijd een school ingericht voor 100 nieuwkomers. Er is solidariteit met de medewerkers. Die hebben baanzekerheid en krijgen volop ontwikkel-mogelijkheden. In 2023 breidde De Werkplaats, de interne academie van @voCampus, het aanbod nog verder uit, onder meer met een leiderschapsprogramma. En @voCampus is solidair met de regio. Levensecht leren kreeg verder vorm door goede samenwerking met bedrijven en maatschappelijke organisaties. Daarnaast zorgde goede samenwerking met de andere schoolbesturen in de regio voor de waarborging van een divers scholenpalet in Nijmegen en omgeving.

Verdeling man/vrouw directie

1 Canisius College